söndag 3 oktober 2010

Chokladmuffins med chokladfrosting utan färskost


Recept till dessa muffins hittar du här.




Jag brukar göra frosting (eller "glasyr" för de förvirrade språkpoliserna) på färskost, men här fick jag hitta på något annat.

Jag värmde 100 g smör, inte så det smälte, men så att det blev lätt att röra. Aningen varmare än rumstempererat. Sedan rörde jag ner en hel del florsocker ihop med ca 1/2 dl kakao. Någon matsked vaniljsocker åkte också ner. Fortsätt röra ner florsocker till smeten får en bra konsistens, men se till att låta smöret svalna något innan du rör ner vad du tror ska bli "det sista". När det blir svalare kanske det får en bra konsistens ändå!



5 kommentarer:

  1. Du är ju en lifesaver! Jag bor på landet och sambon har bilen, alltså kunde jag inte få tag på philadelphia, så TACK!

    SvaraRadera
  2. Hur många Cupcakes räcker det till?

    SvaraRadera
  3. Har svårt att minnas hur många det räckte till, men kanske 10-15 st, beroende hur mycket du gillar att ha på varje. Nej, jag har verkligen ingen aning. :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket, vi var verkligen cupcake sugna. :)

    SvaraRadera